Powered by Smartsupp
Domů Články Články a návody Souhrn všech podzimních novinek v Pipedrive (2023)
view-mysterious-cardboard-box_23-2149603201
Články 01.11. 2023

Souhrn všech podzimních novinek v Pipedrive (2023)

Pipedrive přinesl hromadu novinek i na podzim 2023.

Pojďme se podívat na všechny novinky od července (poslední novinkou byly daně v rámci produktů) do 1. listopadu 2023. U všech novinek navíc najdete poznámku, na které plány (essential, advanced, professional, power, enterprise) se vztahují.

 

Pokud vás zajímají veškeré novinky o Pipedrive a chcete se vzdělávat, tak neváhejte zavítat i na naše webináře nebo se podívat na záznamy na našem youtube kanálu.

 

Chlívky pro políčka (seskupování polí u dealů, osob a organizací)

 

Nově můžete pole na úrovni dealů/leadů, osob a organizací sdružovat do skupin (do takových chlívečků) pro lepší přehlednost. 

 

K čemu se to hodí?

 

Budete mít například informace u dealu rozřazené na položky, které jsou povinné a které jsou nepovinné. (Ano, můžete používat povinná pole, ale takto bude mít obchodník přehled, co musí doplnit na první pohled.

 

V případě, že Pipedrive využívá více skupin uživatelů, tak můžete pole sdružit podle typů uživatelů. Můžete mít pole, která vyplňuje obchodník, která vyplňuje obchodní ředitel, zástupce supportu nebo třeba technik.

 

Výhodou též je, že můžete rozbalovat/balit daná pole podle toho, zda jsou určena pro vás nebo ne.

 

Tato funkce je dostupná pro všechny plány v Pipedrive zdarma.

 

Read-only políčka (pouze pro čtení)

 

Dalším perfektním vylepšením jsou read-only pole neboli česky pole pouze ke čtení. Někdy prostě nechcete, aby nějaká skupina uživatelů upravovala všechna pole. Příkladem mohou být vlastní systémová pole (například máte k dealu přiřazené unikátní id, které používáte jinde), nebo třeba marketingová pole - obchodník jen uvidí, že přišel zákazník z kampaně, ale nemůže to (byť neúmyslně) změnit. 

 

Když vytváříte nové vlastní pole, můžete rozhodnout, které skupiny oprávnění mohou položku editovat. Pokud máte dvě základní skupiny (běžný uživatel a admin), tak můžete běžnému uživateli možnost úpravy vlastního pole odebrat. Admin může mít pole taky v režim pouze pro čtení, nicméně z podstaty své funkce si může pole změnit na upravitelné. Pokud máte další skupiny oprávnění, můžete rozhodnout, která skupina může upravovat (obchodníci) a která nemůže upravovat (technici).

 

Pozor si dejte jen v případě využívání polí v rámci leadgenu nebo automatizací. Read-only pole nejde využívat pro:

 

  • zápis pomocí automatizací,
  • zápis dat z webových formulářů,
  • převod dat u leadů na deal,
  • importování dat do read only polí,
  • úpravy na mobilních zařízeních.

 

Tato funkce je k dispozici pro plány Professional, Power a Enterprise

 

Oprávnění přidávat, mazat objekty, měnit data u objektů, kde nejsem vlastník

 

 

V rámci oprávnění uživatelů můžete nově limitovat skupiny uživatelů ohledně jejich schopnosti přidávat dealy/osoby/organizace. Například pokud chcete, aby pracovali jen s firmami, které už mají předem zadané v Pipedrive.

 

To stejné je možné udělat s povolením/zakázáním mazání dealů, organizací či osob. Toto je užitečná funkce a doporučuji ji mít zapnutou u všech běžných uživatelů - zákaz mazání. Vždy je lepší mít data než je nemít. Deal se dá označit jako prohraný, osoba či firma může dostat štítek NEKLIENT, apod. Ale pořád máte data.

 

Třetí věcí je možnost omezení úprav u objektů, u kterých nejsem vlastník. V tu chvíli můžu editovat jen a pouze své dealy, osoby a firmy. Uživatel ale stále může přidávat poznámky k dealům, které nevlastní, či si tam vytvářet aktivity z důvodu spolupráce.

 

Tato oprávnění jsou k dispozici pro plány professional, power a enterprise.

 

Synchronizace více emailů v Pipedrive

 

 

Synchronizace emailů v Pipedrive je světovým unikátem. Žádné jiné CRM neumí automatizovaně řadit emailovou komunikaci k otevřeným dealům. Po naléhání uživatelů přichází s novinkou - synchronizací více emailů. K čemu je to dobré?

 

Pokud máte jeden firemní info@firma.cz email a pak emaily jednotlivých obchodníků, tak můžou mít obchodníci synchronizovaný svůj email i info email. Nebo pokud firma používá různé domény (davame.cz, davame.de, davame.sk, davame.com).

 

Pipedrive umožńuje synchronizaci více emailů dle plánu, který využíváte.

 

Advanced plán nabízí 1 email na uživatele. plán professional má 2 emaily na uživatele, power plán  obsahuje 3 emaily na uživatele a enterprise plán dává až 5 emailů na uživatele.

 

Štítky k emailům

 

 

Pokud vás Pipedrive email inbox uchvátil tak, že už nevyřizujete jinde emaily, tak určitě oceníte i novinku v podobě štítků. Tím si uděláte větší pořádek. Na tuto funkci jsou zvyklý především uživatelé gmailu a Pipedrive ji nyní přínáší i do svého CRM. Časem se možná dočkáme i složek. 

 

Tato funkce je k dispozici pro všechny plány včetně plánu essential, který sice umožňuje funkci inboxu, ale neumí oboustrannou synchronizaci emailů a přiřazování komunikace přímo k dealům.

 

Uzpůsobení bočního panelu

 

 

Levý boční panel je něco, na co uživatelé Pipedrive upozorňují už dlouho. Chtěli by tam mít zobrazené jen věci, které skutečně využívají. Nepoužívám Kampaně - pryč s nimi. Potřebuju vidět reporty, když se přihlásím - bum a je to nastavené.

 

Položky, které odstraníte, nezmizí. Jen se přesunou do položky ostatní (symbol tří teček).

 

Takto to přesně funguje. Odstraňte z bočního panelu to co nepotřebujete, seřaďte zbývající položky dle vlastní preference. A nastavte si úvodní obrazovku po přihlášení.

 

To vše umožňuje nová funkce uzpůsobení bočního panelu, kterou naleznete v Nastavení společnost -> Předvolby rozhraní.

 

Funkce je k dispozici pro všechny plány. Uzpůsobení se ale vztahuje na konkrétního uživatele. Takže i když si to vy poskládáte, jak uznáte za vhodné, váš kolega může mít pořád vše při starém - poraďte mu, jak to případně změnit

 

Reporty nad daty z kontaktů

 

 

Kolik kontaktů bylo přidáno za minulý týden? Vytvářejte segmenty klientů a najděte vzorce, díky kterým vyhráváte dealy. To vám přináší nová funkce reportů nad daty kontaktů.

 

Podívejte se například, kolik zákazníků máte ve Zlínském kraji a kolik v Karlovarském - od začátku podnikání až doteď. 

 

Přejděte do Reportů a klikněte na tlačítko s plusem. Přidejte nový výkaz s kontakty - vyberte jestli řešíte osoby nebo firmy. A pak už jen nastavte filtry.

 

Tato novinka je k dispozic všem uživatelům Pipedrive.

 

Export statistik Produktů

 

Nově můžete vyexportovat data o Produktech, konkrétně můžete vyexportovat jen ty produkty, které byly přidány do dealů, které se vyhrály za zvolené období. 

 

K čemu to využijete? Chci vidět všechny produkty, které se prodaly v minulém měsíci. Dostanu export  v excelu, kde uvidím produkty, dealy, množství, částky a další.

 

Stačí jít do Nástroje a aplikace a tam zvolit Exportovat data. Vyberte Produkty a zaškrtněte položku K dealům byly přidány pouze produkty.

 

Tato funkce je k dispozici u všech plánu Pipedrive.

 

Sdílení automatizací a jejich převod

 

 

 

Admin uživatelé v Pipedrive mohou nově vytvářet automatizace nejen pro sebe, ale i pro ostatní uživatele a sdílet je s nimi.

 

POZOR: automatizace jsou sdíleny, ale ne spuštěny. Z důvodu bezpečnosti si každý uživatel musí spustit své automatizace. Je to především z důvodu toho, že automatizace mohou za člověka například posílat emaily. Proto by o tom měl nejprve vědět.

 

I tak to ale ušetří hodně času i nervů. Uživatelé nemusí stavět automatizace od nuly a nemusí je spravovat. Admin uživatelé vidí navíc celou historii běhů automatizací.

 

Druhou novinkou je převod automatizační scénáře na jiného uživatele s oprávněním globálního admina. Stačí jen v položce další (tři tečky) zvolit převést vlastnictví. Vyberete nového vlastníka automatizace. Automatizace se zastaví a nový vlastník ji musí znovu aktivovat. Předchozí vlastník už nebude mít přístup k dané automatizaci (pokud nebude nasdílena). A může být potřeba doinstalovat potřebné konektory/aplikace u nového vlastníka.

 

Tato funkce je k dispozici na plánech Advanced, Professional, Power a Enterprise.

 

Historie automatizačních běhů

 

 

Pipedrive přidal i možnost sledování historie běhů automatizací. To slouží hlavně k odladění scénářů a odstranění chyb.

 

V náhledu vidíte, jak běh proběhl včetně dat, která se přeposílala. U chyb ve scénářích vidíte, kde je nejspíše problém, a můžete jej opravit.

 

Historie běhů je za posledních 15 dní. V případě využití prodlevy ve scénáři se posouvá historie o délku prodlevy (když například necháte scénář čekat měsíc a pak odešle email, tak historii dohledáte i za měsíc a 15 dní).

 

Uživatel vidí jen své historie běhů scénářů.

 

Tato funkce je k dispozici pro všechny plány.

 

 

VYZKOUŠET PIPEDRIVE ZDARMA

 

Projects API

 

 

Pipedrive spustil v betě tři nové API zdroje s řadou endpointů kolem Projektů.

 

Projects API umožňuje pracovat s projekty připojenými k organizaci, osobě nebo dealu.

 

ProjectsTemplates API umožňuje využití dynamické struktury k jednoduchému založení projektu. Aktuálně je k dispozici jen metoda GET.

 

Tasks API umožňuje vytváření a správu akcí u konkrétního projektu. Úkol musí být spojen s projektem a má několik proměnných.

 

K dispozici pro všechny uživatele Pipedrive.

 

Obrázky u Produktů

 

 

U Produktů můžete mít nově i přiložené obrázky. Obrázek uvidíte při přidávání produktu k dealu, u listu produktů přiřazených k dealu a hlavně můžete používat obrázek při vytváření dokumentů přes SmartDocs.

 

Tato funkce je k dispozici pro všechny, ale jen professional, power a enterprise plán mají automaticky k dispozici funkci SmartDocs.

 

Frekvence obnovování reportů

 

 

U sdílených reportů můžete nastavit frekvenci obnovy dat. To provedete v pravém horním rohu reportu. Zároveň zde vidíte, kdy byla data naposledy aktualizována. Vidíte, zda vidíte aktuální data zrovna když jste na poradě.

 

Minimální frekvence jsou 2 minuty, maximální je 24 hodin.

 

Tato funkce je k dispozici pro plány professional, power a enterprise.

 

Automatizace přidání poznámky k dealu, osobě či organizaci

 

 

V rámci akcí u automatizací můžete nově použít akci Přidat poznámku k dealu, k osobě, k organizaci či k leadu.

 

K čemu je to dobré - když například založíte nový deal nebo přidáte novou organizaci, můžete obchodníkovi jednoduše připomenout speciální akci, nebo slevu, kterou právě nabízíte.

 

Poznámka jde také připnout na horní část zobrazení.

 

Funkce je k dispozici pro všechny.

Máte zájem o vlastní řešení?

Spojíme se s vámi, projdeme vaše procesy a řekneme vám, jak věci dělají úspěšné firmy. Pokud vás to zaujme, ukážeme vám, jak postupovat a pomůžeme s celým procesem vaší digitální transformace.

Kontaktujte nás
Frame 1000001699
Tomáš Wiesner CEO | Dáváme s.r.o.
Nastavení soukromí a cookies 🍪

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

 

Následující volbou souhlasíte s našimi zásady ochrany osobních údajů a cookies. Svá nastavení můžete kdykoli změnit.

Přizpůsobit